twinsinaussie.blogg.se

Följ Louise och Sofies backpackerresa på andra sidan jordklotet, längs The Gold Coast, Australia.

Thapba Spa, Nha Trang

Publicerad 2014-03-03 05:21:12 i Allmänt,

Hejhej!

Nu tänkte vi berätta vad vi hade för oss igår under vår första dag i Nha Trang. Vi kom ju alltså fram vid klockan sex på morgonen. Då var inte rummen färdiga så vi satte oss och väntade på att frukosten skulle öppna. Vi åt vår frukost, gick och bokade vår buss som ska ta oss vidare till Ho Chi Minh, lämnade alla våra kläder till tvätt, köpte solkräm och bokade upp oss på en dag till Thapba Spa som ligger 20 minuter ifrån där vi bor.

Vi blev upphämtade vid halv elva och åkte dit. Väl ombytta till bikini började vi dagen med att duscha av oss innan vi fick hoppa i ett badkar med lera. Vi köpte till det lite dyrare paketet så att det enbart var Sofie och jag som delade badkar. Annars kunde man även bada i en lite större med annat sällskap. Leran vi fick sätta oss i var uppvärmd och väldigt behaglig att sitta i. Efter att ha suttit där ett tag och njutit, duschade vi av oss och begav oss till en pool med uppvärmt mineralvatten. Det var riktigt skönt och man kände sig så len efter leran. Vi fick sedan sätta oss i ett vattenfall där man kunde få alla vattnets strålar på sig. Det kändes som massage när strålarna nuddade ryggen. Vid lunchtid gick vi och åt. Vi beställde in en risrätt med torsk. Men det var ingen hit alls..Efter lunch blev det sol och bad i de olika poolerna. De hade en vanlig kall pool och sedan uppvärmda, jacuzzin osv. En väldigt behaglig och skön dag😊

På kvällen begav vi oss till en beachclub som hette Sailing Club som låg nere vid stranden och strandpromenaden. Sofie hade sett att Lonley Planet (en resebok om Vietnam) hade rekommenderat den som ett populärt ställe. Det var verkligen SÅ mysigt där. Det var en härlig loungekänsla, stora himmelsängar, många olika soffgrupper, restaurang, lyxig mat och lyxiga drinkar. När vi slog upp menyn och kollade in priserna var de betydligt dyrare än vad vi var vana vid. Vi beställde in varsin kyckling ceasarwrap med sallad och en juice av mango, kokos och äpple. Maten var verkligen jättegod! Vi njöt av varje tugga😋efter att ha vilat magarna lite efter maten lyxade vi även till det med varsin passion mojito. Den var väldigt god, men kanske liiiiiite för stark! De hade inte snålat med spriten om vi säger så. Vi blev nästan berusade av den drinken. Sjukt ändå!😏Notan slutade på cirka 800.000 Dong. Normalt vis brukar vår mat och dryck ligga på max 200.000. Det jag ville komma fram till är att i svenska kronor så är detta ingenting! Att få så god mat och känna att man kan lyxa till det för så lite pengar är underbart😋i svenska kronor la vi 120 kronor per person. Det är ingenting! Hemma i Sverige får man knappt en förrätt för dem pengarna. Iallafall, efter vi betalt för oss avslutade vi kvällen med att dansa på det stora dansgolvet de hade där. Riktigt kul!

Efter lite diskussioner har Sofie och jag bestämt oss för att resa vidare till Ho Chi Minh redan ikväll. Vi har egentligen bokat upp oss för en extra natt men vi känner att det blir lite stressigt med tid. Vi har lite utflykter planerade i Ho Chi Minh så vi vill inte stressa där. Så klockan åtta ikväll sätter vi oss på en buss på 10 timmar som ska ta oss dit. Tre heldagar kommer vi att ha där innan vi sätter oss på flyget till Malaysia😊

Nu ska vi bege oss ner till stranden. Hoppas ni hade en härlig söndag och att ni får en bra start på veckan!❤️
Sofie och jag i badkaret, det var några år sedan sist😄

Den uppvärmda mineralvattenpoolen😊

Jättefin och rofylld miljö😊
En av de uppvärmda poolerna😊