twinsinaussie.blogg.se

Följ Louise och Sofies backpackerresa på andra sidan jordklotet, längs The Gold Coast, Australia.

Saigon- Ho Chi Minh City

Publicerad 2014-03-05 08:41:11 i Allmänt,

Hejhej!

Nu har vi varit i Ho Chi Minh i lite mer än ett dygn. Bussresan från Na Thrang gick helt okej. Det var den bästa bussresan hittills trots att man fick panik över vart man skulle göra av benen från och till.

När klockan var 06.00 var vi framme efter tio timmars bussresa, väl framme sprang en taxigubbe fram till oss och ville köra till vårt hostel. Skönt tänkte vi, men när vi senare tog en promenad så märkte vi att taxichauffören hade lurat oss. Han hade kört runt i cirklar för att taxametern skulle ticka i pris. I själva verket bor vi inte alls långt ifrån där vi blev avsläppta av bussen. Så det kändes lite surt.

Eftersom klockan bara var 06.00 när vi anlände så fick vi inte checka in och få tillträde till vårt rum förrän var 12.00. Så vi åt frukost (jättedyrt och äckligt) sedan strosade vi bort till en marknad. Minns inte riktigt namnet just nu. Väl där gick vi runder ett tag och kikade, men där fanns inte särskilt mycket intressant.

Sedan fick vi checka in på hostlet, och rummen är faktiskt några av de bättre. Så det är positivt. Vi bokade även lite utflykter, bråkade med Norweigan som ändrade våra flygbiljetter hem. Som vi löste som tur var! Kan berätta senare om vad som hände.

På kvällen gick vi ut och åt med en tjej från Canada, som flyttade in i vårt rum igår. Trevligt var det!

Just nu sitter vi och har lunchstopp från vår utflykt så har inte tid att skriva mer! Vi hörs senare!!❤️