twinsinaussie.blogg.se

Följ Louise och Sofies backpackerresa på andra sidan jordklotet, längs The Gold Coast, Australia.

Kuala Lumpur!

Publicerad 2014-03-08 17:40:15 i Allmänt,

Hejhej!😊

Hoppas allt är bra med er? Vi befinner oss i Kuala Lumpur nu. Kom hit igår eftermiddags. Flygresan gick bra, men var lite rädd då personalen höll på och prata i mikrofonerna hela tiden och vid ett tillfälle sa ena flygvärdinnan helt random att flytvästarna låg under stolssätet. Hade lite turbulens också, men som sagt gick det ändå bra. Väl på flygplatsen kom våra väskor direkt så vi gick och tog ut pengar och hoppade in i en taxi som tog oss in till stan och vårt boende. Vi bor väldigt centralt, själva boendet är inte så fint men rätt skön hemtrevlig känsla ändå, lite hippiestyle😋När vi lämnat våra väskor begav vi oss ut på stan. I området nära här finns det säkert fem gigantiska köpcenter. De har 10-11 våningar med hur många butiker som helst. Ett riktigt shoppingmekka. Synd att man varken har pengarna eller plats i resväskan, annars hade man kunnat ha väldigt kul där😋Här är jättefint iallafall, såå långt ifrån Vietnam man kan komma. De pratar väldigt bra engelska också vilket är ett stort plus. Vi gillar verkligen KL. Efter att vi gått runt ett bra tag i de olika centerna gick vi och åt mat. Vi har hört att de ska ha väldigt god och billig streetfood här. Så vi provade på det. Det var gott faktiskt, vi åt chicken satay med ris och jordnötssås. Drygt 20 kronor vars😉efter vår middag gick vi och tittade på bio i det ena köpcentret (Som har stora karuseller på högsta våningen). Vi tittade på Nonstop tror jag den hette, med Liam Neeson i huvudrollen. Den var sjukt bra, så se den! Den går säkert på bio där hemma nu också. När klockan var tolv på natten var vi hemma igen. Var sååå trötta efter att bara ha sovit så lite dagen innan.

Idag har vi vandrat runt på stan idag också. Vi har varit väldigt trötta och sega. Allt resande fram och tillbaka har kommit ifatt en, man är ute och flänger runt hela tiden och denna värmen går inte att beskriva. Det är så varmt här. Jag har gått runt med huvudvärk de senaste dagarna som vägrar att släppa, och våra magar samarbetar inte med oss heller. Segt! Iallafall så går tiden så sjukt fort här. Timmarna springer förbi, det blir kväll på nolltid. Efter att vi ätit middag så begav vi oss tillbaks till vårt rum och fixade till oss lite och begav oss till den kända skybaren som finns här. Utsikten var verkligen magnifik! Så himla vackert med de fina tvillingtornen Petronas Twintower i bakgrunden. De spelade väldigt bra musik, hade en stor pool i mitten av baren och gjorde goda drinkar😊dock fick vi reda på den hemska nyheten angående det kraschade flygplanet utanför Malaysia😪Vi känner oss så rädda, ska flyga till Langkawi imorgon. Vi har totalt 8 flyg kvar innan vi står på svensk mark igen. Både Sofie och jag har nästan blivit räddare och räddare för att flyga nu förtiden, och detta gjorde inte saken bättre. Känns verkligen jättejobbigt😪Ni får hålla tummarna för oss att allt går som det ska!✊Puss och godnatt❤️
Flygplatsen i Vietnam
Sofie dricker en smoothie. Dessa smoothies drack vi i Australien, kul att de fanns här också😊