twinsinaussie.blogg.se

Följ Louise och Sofies backpackerresa på andra sidan jordklotet, längs The Gold Coast, Australia.

Sydney!

Publicerad 2014-01-18 05:21:35 i Allmänt,

Förlåt för dålig uppdatering den senaste tiden. Vi har dels inte haft internet på vårt förra ställe Coffs Harbour och här i Sydney har vi inte haft någon lust att uppdatera då det hänt jobbiga saker på hemmaplan❤️

Nu kände vi iallafall att vi kanske fick skriva lite så att vi inte förlorar de få läsarna vi redan har, hehe...

Coffs Harbour var ett mysigt ställe men det hände inte så värst mycket där. Vi hade två heldagar som vi spenderade på stranden, poolen, tog promenader, spelade spel och lagade mat. Två lugna dagar. Vi tog sedan nattbussen vidare till Sydney som tog ca 8,5 timme. Det blev inte jättemycket sömn då det var väldigt obekvämt. Väl framme på morgonen letade vi upp vårt hostel och åt frukost. Sedan mötte vi upp Filippa och Cecilia som anlänt till Sydney dagen innan oss. Vi uppdaterade varandra om vad som hänt sedan vi sist sågs, åt lunch i solen och gick en sightseeingtur genom hela stan för att se de typiskt kända grejerna som man måste se när man är här. Operahuset och Harbour bridge bland annat. Efter turen begav vi oss till Café Svensson. Ett café som ligger i anslutning till den svenska kyrkan och åt varsin chokladboll. Vi trodde att caféet skulle vara mycket större och mycket fler folk då vi hört talas mycket om det. Men det var mysigt ändå. Vi stötte på Ninni där. En barndomskompis till Cecilia och som vi själva stötte på när vi var i Brisbane. Trevligt var det😊

På kvällen skickade pappa ett sms till oss som fick oss att må väldigt dåligt. Egentligen hade vi planerat att gå ut och dansa men det blev inget av det...

På morgonen pratade vi med mamma❤️Den värsta dagen på länge. För att tänka på annat så åkte vi till Bondi Beach med tjejerna, Filippas kompis som bor i Sydney, Ninni och hennes kompisar. En heldag på stranden blev det. Ingen utekväll blev det den kvällen heller då vi var jätteledsna. Vi tog en sväng genom stan innan vi gick och lade oss.

Efter att Sofie och jag varit i svenska kyrkan på förmiddagen gick vi och bokade boende och köpte buss ner till Melbourne. Vi åker vidare på måndag. Sedan blev det picknick och häng i Hyde Park med tjejerna. På kvällen gick vi till Darling Harbour. Ett jättemysigt hamnområde där massor av restauranger, cafen och nattklubbar ligger. Vi satte oss på ett café och hade det trevligt.

Idag är vi i Manly. Man tar färjan över till en ö där den andra kända stranden finns. Här ligger vi nu och njuter av solen. Det är sjukt höga vågor idag och de varnar hela tiden om att det är livsfarligt att bada. Så vi har mest skvätt lite vatten på oss för att svalka oss emellanåt. Då det är vår sista kväll med Filippa och Cecilia innan de åker vidare så måste vi ju köra en utekväll. Sofie och jag är inte det minsta peppade men känner att vi inte kan lämna Sydney utan att ha varit ute en enda kväll. Så ikväll blir det förmodligen lite dans. Vi ska strax bege oss från stranden och åka tillbaks till stan. Förbereda middag och så. Bilder får ni imorgon. Ha det så bra alla❤️Ta vara på varandra och glöm inte att säga hur mycket ni alla älskar era nära!