twinsinaussie.blogg.se

Följ Louise och Sofies backpackerresa på andra sidan jordklotet, längs The Gold Coast, Australia.

Byron Bay

Publicerad 2014-01-10 08:18:41 i Allmänt,

I onsdags eftermiddags anlände vi till Byron Bay efter cirka tre timmars bussresa. Det var grått och regnigt precis som de andra dagarna här... Inte jättekul med andra ord!

Byron Bay är i allafall jättemysigt, litet och väldigt chill. Hade varit lite mer plus i kanten om vi fått lite solsken också såklart! Men man kan inte få allt..

Första kvällen åt vi barbecue på hostlet och gick ut och dansade. Cheeky Monkeys heter klubben där de flesta hänger. Hur mycket folk som helst och dansande på bord/bänkar. Det var där man skulle dansa eftersom det inte finns något dansgolv... Hehe. Det var kul!💃🍹

Igår (torsdags) gick vi ner till stranden som ligger precis nedanför vårt hostel. Två minuters promenad sedan har du hela stranden och havet framför dig! Det var mulet så vi chillade bara lite på stranden, strosade omkring i byn och kikade i butiker.

Vi gick även och bokade in Surfing som vi gjorde idag (fredag). Det var riktigt kul, men väldigt svårt! Krävs mycket teknik, snabbhet och balans. Louise lyckades stå upp medan det gick sämre för mig. Hehe, men det gjorde inget! Nu har vi iallafall övervunnit vår rädsla mot de stora vågorna! Alltid något..Nu kan vi våga oss på att bada i havet ordentligt.🏄🏊

Igår fick vi även bokat in en dagstur till "Nimbin" imorgon (lördag). Vet inte riktigt vad vi har att vänta oss där, det är en hippiestad så mycket vet vi. Vi ska iallafall besöka någon marknad, vattenfall, byn och ha barbecuelunch. Så blir förhoppningsvis skoj! :)

Vi har också bokat vår bussresa till Coffs Harbour+hostel, och även bussresa+hostel i Sydney. I coffs Harbour ska vi stanna två nätter och i Sydney har vi bokat in fem nätter. Hoppas att vi kan möta upp Filippa och Cecilia där!✊

Igår gick vi till en mysig restaurang på kvällen. Vi unnade oss ett besök där! Lyx! Man saknar att kunna gå ut och äta på restaurang, sådant som är halva nöjet med en "semester" egentligen.😄

Ikväll vet jag inte riktigt vad vi beslutar oss för, är jättetrött just nu. Blir att laga mat iallafall och kanske lite dans. Får se vad vi kommer fram till. All hets om att supa sig fulla börjar bli lite tröttsam.. Man kan faktiskt ha kul utan att vara dyngrak! Synd inte alla verkar förstå det.. 😒😯😋