twinsinaussie.blogg.se

Följ Louise och Sofies backpackerresa på andra sidan jordklotet, längs The Gold Coast, Australia.

Sista kvällen på Koh Samet

Publicerad 2014-02-21 16:41:46 i Allmänt,

Efter förra inlägget bestämde faktiskt solen sig för att dyka upp ändå. Det tackade vi inte nej till ☀️👍Vi bytte om till bikini och traskade ner till stranden för att njuta lite av de saknade solstrålarna. Solen var dock inte särskilt långvarig. Efter en timme försvann den bakom alla moln så vi bestämde oss för att gå och ta en scrubmassage istället. När vi var på snorklingsutflykten på Koh Tao brände vi oss lite på våra ryggar och har haft små små vattenblåsor lite varstans på kroppen sedan dess. Så vi tyckte att en scrub kunde göra oss gott. 

När vi kommer in, tar av oss kläderna och lägger oss på madrassen så petar den ena damen på mina bikinitrosor och går ut. Sofie och jag tittar på varandra och fattar det som att hon vill att vi ska ta av oss bikinitoppen då den bara är i vägen. Sagt och gjort tar vi av oss dem och lägger oss på magen och väntar tills de kommer tillbaks. När de väl kommer in börjar hon peta på min rumpa igen och säga att jag ska ta av mig bikinitrosorna också?!?!?! Wtf tänker jag! Inte tänker jag ligga spritt språngande naken för en massage! Jag sa till att vi inte ville ta av dem och det accepterade dem😰😅hehe! När de skrubbat baksidan av kroppen var det bara att vända sig om, och inte fick man skyla sig med något utan de bara började skrubba hela kroppen som ingenting. Där gav jag mig en stor klapp på axeln för att vi slapp ta av oss bikinitrosorna😝

Efter skrubben gick vi och köpte myggmedel och kokosolja till vårt hår och kropp. Sedan pratade vi lite med Malin på viber❤️innan vi begav oss ner till stranden och restaurangen för middag. Det blev den "goda" ceasarsalladen denna gång. Bäst att vara på den säkra sidan kände vi. Nu är klockan strax elva på kvällen här så vi ska säga godnatt. Sofie har redan somnat bredvid mig. Imorgon bär det av mot Bangkok igen vilket ska bli riktigt skönt. Kl 7 på söndag morgon tar vi flyget till Hanoi och Vietnam. Vi vet inte alls hur vi ska fördriva tiden inne i Bangkok. Vi lär vara inne sent på eftermiddagen/kvällen. Det känns knappt lönt att boka upp ett rum då flyget går sju och man ska vara där tre timmar innan avgång. Det tar cirka 45 minuter med taxi till flygplatsen vilket innebär att vi borde åka runt tre på söndag morgon. Vi får se hur vi gör. Om vi fixar ett rum eller om vi inte bara tar oss till flygplatsen och hänger där. 

Nåväl, jag får väl också checka ut för idag. Ni får alla ha en härlig fredagskväll vad ni nu än tar er för😊Stort grattis till finalen i herrarnas hockey😄önskar att vi hade kunnat joina er mamma och pappa hemma i soffan på söndag och se finalen tillsammans. Men vem vet, vi kanske hittar någon bar som kan vara snälla och sända matchen till oss😉

Natti natti!❤️




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela