twinsinaussie.blogg.se

Följ Louise och Sofies backpackerresa på andra sidan jordklotet, längs The Gold Coast, Australia.

Koh Pangang

Publicerad 2014-02-13 12:15:47 i Allmänt,

Hejhej allihop!

Hoppas allt är bra med er där hemma och att våren äntligen är påväg? Vi har det väldigt bra här i Koh Pangang. Första dagen hann vi inte med att göra särskilt mycket då vi kom fram till hotellet ganska sent. Vi checkade in i våra rum och sedan begav vi oss iväg för att leta upp närmsta centrum för att kunna äta middag. Vi rådfrågade de som jobbade vilken väg vi skulle ta, men vi gick i kanske 40 minuter utan att komma till något centrum. Det var väldigt mörkt så vi gav upp och stannade till på ett litet hak och köpte oss varsin sallad. Den var inte god....😋Efter middagen blev det lite chill på hotellet innan vi gick och lade oss.

Dagen efter var vi ute och gick en promenad på morgonen innan vi tog en taxi in till en annan större ort där själva fullmoonpartyt som vi är här för äger rum. Stranden där var jättefin och klarblått vatten. Vi har en strand precis nedanför vårt hotell också men vattnet är väldigt grumligt där så man vill helst inte bada där. Vi hängde på stranden, drack fruktshakes och åt lunch, shoppade i en av gränderna. Två Levisshorts för mig, och tre till Sofie. Mina kostade 100 kr tillsammans. Inte illa va?😉efter en lång dag där åkte vi hem till hotellet och åt middag där.

Igår var vi också ute på en promenad, gick ner till piren och tittade in shoppingen där. Blev dock inga inköp. Gick sedan och köpte båt och bussbiljett som tar oss vidare på resan. Vi åker till Bangkok på söndag. Resan tar ungefär 15 timmar. Där stannar vi en natt innan vi åker vidare till Koh Samet och sedan Koh Chang. Den 26:e måste vi vara ute ur landet så vi planerar att ta bussvägen över till Kambodja den 25:e.
När resan var bokad åt vi frukost. Yoghurt, frukt och musli, väldigt gott! Sedan blev det sol och bad vid poolen på hotellet. På kvällen åkte vi in till Haad Rin Nok, samma ort vi var dagen innan. Där dansade vi och festade på stranden. Träffade mycket härligt folk😊

Idag besökte vi ett gym som ligger här i närheten. Vi har ju tappat så mycket muskler, eller vi har inga muskler kvar skulle jag vilja säga😋så vi tänkte att lite träning skadar inte. Dock är det inte jättebilligt så det kommer nog inte bli en vanegrej att kunna göra det. Men skönt var det. Sedan har vi chillat på hotellet, det har varit ganska molnigt idag. Nu ska vi gå och ta en liten nap innan vi fixar till oss lite och åker in till Haad Rin Nok. Vi vet inte riktigt vad vi ska göra ikväll. Tänkte iallafall åka och äta middag där, shoppa lite och sedan får vi se vad vi känner för😊vi har inte varit så bra på att ta bilder här men några ska ni få om det går att ladda upp dem. Internet här är väldigt segt nämligen! Ha det så bra så ska vi uppdatera mer så fort vi kan!❤️❤️❤️❤️❤️❤️